Minne Antikk og Interiør er et lite skattekammer av antikviteter, antikke møbler og interiør, funnet både i inn- og utland. Shabby chic, fransk- og nordisk landstil, engelsk landstil- her finnes noe for enhver drøm, fantasi og virkelighet.

Alle skattene er grundig gjennomgått og vasket eller renset. Det meste får bevare sin naturlige bruksslitasje og patina, mens noe blir restaurert med puss og maling slik at det får tilbake sin "farge i kinnene".

Jeg selger stort sett gjennom internett, men kunder tar ofte kontakt igjen og jeg er også skattejeger på oppdrag på markeder og auksjoner.

Jeg har hatt gleden av å dekorere alt fra hus og hjem, til skobutikker på Majorstua, og til nyåpnede interiørbutikker. Blant kunder har jeg fotografer og redaktører i interiørmagasin, og det er gøy å se ting komme ut i lyset. Men den aller største lykken å oppleve, er gleden som uttrykkes når noen finner en skatt hos meg.



Jeg er behjelpelig med frakt på østlandsområdet.



På hjemmesiden http://www.minneantikk.no , blir det hele tiden lagt ut nye ting.



Ta kontakt på: mail: tone@goldenhorse.no

tlf: 41343171

mandag 26. september 2011

Det gjelder å gå dristig til verks, det er det sikreste. Gustave Flaubert. Fru Bovary (1857).

Det er lettere å få tilgivelse enn tilatelse. Sånn er det i et forhold også. Når to slår seg og sine rygg- og skittentøysekker sammen, er det ikke unngåelig at det blir et underlig interiørbilde med X-box 360 ledninger ut av retro-teak kommoden og plasma wide screen 52" tv på oldemors brudekiste. Ikke passer lysekronen over billigpakken med alt-i-ett-spisestue heller. Spisestuen er fin den, særlig i en møbelhuskatalog, men det føles som å bo med en fremmed i huset, som ingen helt vil identifisere seg med.
Sånn var det her i huset også. En morgen mannen i huset dro på jobb, trakk jeg for gardinene, ga hundene et griseøre hver, og listet jeg meg inn på Finn.no. Der forsvant ungkarsmøblene på en time og jakten kunne begynne. Jakten på kjærligheten til mitt nye hjem. Det var gøy så lenge det varte, og for å gjøre en lang historie kort- det er like moro nå. Mannen tok det pent og griseører fungerer fantastisk som bestikkelser.

 Før og etter.

 Eikebordet ble byttet ut med et laftet bord fra Setesdal, hvor det ikke finnes en skrue eller spiker. Det måtte plukkes fra hverandre del for del, og det var rene puslespillet å få det sammen igjen. Stolene ble byttet ut med en hvitmalt gammel slagbenk, dekket med skinn fra Gammalnorsk Spælsau og saueskinn fra Eirik Garthus og puter fra Herregård.
Framskapet i Eik ble byttet ut mot et gammelt Talgø-skap med utskjæringer som ble malt hvitt og rommer porselen- og glassamlingene.
Ett lekkert persisk teppe gir plassen litt varme og glød .
En kjedelig stålampe ble byttet ut med en utelampe og står i fin kontrast til det gamle speilet med hvit ramme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar